- Palveluverkkoselvitys
- Koulujen ja varhaiskasvatuksen tapaturmavakuutus
- Varhaiskasvatus
- Hakeminen varhaiskasvatukseen ja irtisanominen
- Varhaiskasvatuksen toimipaikat ja palvelut
- Kunnalliset päiväkodit
- Alhoniityn päiväkoti
- Harjuniityn päiväkoti
- Haukkalan päiväkoti
- Kartanon päiväkoti
- Kyyninkadun päiväkoti
- Lauttalan päiväkoti
- Lähdekorven päiväkoti
- Menkalan päiväkoti
- Myllyhaan päiväkoti
- Orelinkadun päiväkoti
- Orvokin päiväkoti
- Pikku-Puron päiväkoti
- Puropuiston päiväkoti
- Tyttölän päiväkoti
- Viholan päiväkoti
- Tervasuon päiväkoti
- Tottijärven päiväkoti
- Kunnallinen perhepäivähoito
- Vuorohoito
- Tilapäinen varhaiskasvatus
- Yksityinen varhaiskasvatus
- Varhaiskasvatuspaikka Tampereen kaupunkiseudulta
- Ruotsinkielinen varhaiskasvatus
- Kunnalliset päiväkodit
- Varhaiskasvatuksen maksut, tuet, palveluseteli
- Tietoa varhaiskasvatuksesta huoltajille
- Muistutus varhaiskasvatuksen toiminnasta
- Tutkimusluvat ja tutkimusaiheita
- Esiopetus
- Kasvun ja oppimisen tuki
- Esiopetuksen opiskeluhuolto
- Esiopetuskuljetusetuus
- Esiopetus yksityisessä päiväkodissa
- Esiopetusta täydentävä varhaiskasvatus
- Esiopetuksen opetussuunnitelma
- Kaksivuotisen esiopetuksen kokeilu
- Esiopetukseen ilmoittautuminen
- Esiopetuksen toiminta- ja loma-ajat
- Esiopetuksen poissaolokäytännöt
- Arviointi esiopetuksessa
- Perusopetus
- Kesäkerhot, koulujen kerhot, harrastustoiminta
- Työ- ja loma-ajat
- Koulun aloittaminen
- Koulukuljetukset
- Painotettu opetus
- Opetussuunnitelma
- Oppilaanohjaus
- Opiskeluhuolto
- Oppimisen ja koulunkäynnin tuki
- Koululaisten iltapäivätoiminta
- Koulutapaturmat ja -vakuutukset
- Sijaiseksi hakeminen
- Peruskoulut
- Alhoniityn koulu 1-6 (ja 7-9)
- Kankaantaan koulu 1-6
- Koskenmäki-Tervasuon koulu 1-6
- Myllyhaan koulu 1-6
- Nokia-Viholan koulu 1-6
- Siuro-Linnavuoren koulu 1-6
- Taivalkunnan koulu 1922-2024
- Tottijärven koulu 1-6
- Harjuniityn koulu 1-9
- Rajasalmen koulu 0-9
- Emäkosken koulu 7-9
- Nokianvirran koulu 7-9
- Kieli- ja kulttuuriryhmien opetus
- Koulujen tilavaraukset
- Alhoniityn koulun tilavaraukset
- Emäkosken koulun tilavaraukset
- Harjuniityn koulun tilavaraukset
- Kankaantaan koulun tilavaraukset
- Koskenmäki-Tervasuon koulun tilavaraukset
- Myllyhaan koulun tilavaraukset
- Nokian koulun tilavaraukset
- Nokianvirran koulun tilavaraukset
- Siuro-Linnavuoren koulun tilavaraukset
- Tottijärven koulun tilavaraukset
- Viholan koulun tilavaraukset
- Oppivelvollisuus
- Ammatillinen koulutus
- Lukio
- Opiskelijalle
- Aikataulut lukuvuonna 2024-2025
- Oppikirjat 2024–2025
- Opinto-opas
- Opetussuunnitelma
- Ykkösille ja kotiväelle
- Abeille
- Opiskelijahuolto
- Erityisopetus ja opiskelun tuki
- Opinto-ohjaus
- Opiskelijatoiminta
- Yhteisöohjaaja (nuoriso-ohjaaja)
- Silta-opas
- Kirjastopalvelut: tietokeskus Silta
- Yritysyhteistyö
- Kansainvälisyys
- Vuosikertomukset
- Järjestyssäännöt ja toimintaohjeita
- Poissaoloihin puuttuminen
- Tietotekniikkaan ohjeita
- Opiskelijakortti
- Hakijalle
- Valmistuneelle
- Tiedotteita
- Yhteystiedot
- In English
- Opiskelijalle
- Pirkan opisto
Arviointi esiopetuksessa
Esiopetuksen arviointi perustuu esiopetuksen yleisiin tavoitteisiin ja lapsen esiopetuksen oppimissuunnitelmassa asetettuihin tavoitteisiin. Esiopetuksen arvioinnin avulla suunnitellaan ja kehitetään opetusta sekä tuetaan jokaisen lapsen oppimista, kasvua ja hyvinvointia.
Esiopetusvuoden alussa lapset tekevät matemaattisen ja kielellisen alkukartoituksen. Syksyn aikana tehdään myös hahmottamisen tehtävä ja tarvittaessa motorinen kartoitus. Kartoitukset ja tehtävät toimivat esiopetuksen toiminnan ja oppimisympäristön suunnittelun tukena.
Tammi-helmikuussa jokainen lapsi tekee matemaattisen kartoituksen sekä tarvittaessa kielellisen kartoituksen.
Esiopetusryhmän henkilöstö arvioi oppimista, tuen tarpeita ja tuen toteutumista sekä seuraa toimenpiteiden vaikuttavuutta. Esiopetusvuoden aikana lapsi harjoittelee itsearviointia ja arvioi taitojaan opettajan tuella myös itse. Tuen muotoja suunnitellaan yhdessä huoltajien, lapsen ja varhaiskasvatuksen erityisopettajan sekä tapauskohtaisesti muiden asiantuntijoiden kanssa.
Tammi-helmikuun vaihteessa laaditaan tarvittaessa tuen suunnitelma kevääksi sekä suunnitellaan lapsen koulupolkua yhteistyössä huoltajien kanssa. Lapsen koulupolun suunnittelua voidaan tehdä yhteistyössä koulun ja opiskeluhuollon henkilöstön kanssa.