Yksityisteiden kunnostus- ja ylläpitoavustukset

Yksityisteiden kunnostus- ja ylläpitoavustusta voi hakea ajalla 1.8.-31.8.2024.

Asuminen ja ympäristö, yksityistiet

Artikkelikuva: Opa Latvala

Nokian kaupunki avustaa yksityisteiden kunnossapitoa

Avustukset jaetaan hakemusten perusteella. Vuoden 2019 alusta voimaan tulleen yksityistielain mukaisesti avustusta voidaan maksaa niille yksityisteille, joihin on perustettu tiekunta.

Hakuaika on 1.8.-31.8.2024 välisenä aikana ja haku tehdään sähköisellä hakemuslomakkeella kaupungin kotisivuilla – Yksityistieavustukset. Hakemuslinkki avataan 1.8.2024 alkaen. Muistathan hakea avustusta ilmoitettuna ajankohtana, sillä hakuajan jälkeen saapuneita hakemuksia ei huomioida.

Ehdot avustuksen saamiselle ovat seuraavat:

• Yksityistielle on perustettu tiekunta.
  • Tiekunnan tiedot ovat maanmittauslaitoksen (MML) yksityistierekisterissä yksityistielain mukaisesti ajan tasalla.
  • Yksityistielain mukaiset tiedot yksityisteistä ovat kansallisessa tie- ja katuverkon järjestelmässä (Väyläviraston Digiroad).
  • Yksityisteiden varrella on vakituista asutusta.
  • Yksityistien pituus vakituiselle asunnolle on vähintään 100 m.
  • Avustus käytetään yksityistien kunnostus- ja ylläpitotehtäviin.

Hakemuslomakkeeseen tulee liittää kopiot voimassa olevista rekisteriotteista (MML yksityistierekisteriote sekä Digiroad rekisteriote).

Linkki Yksityistieavustukset – sivulle: Avaa linkki tästä