Vihnusaseman purkutyöt alkavat maanantaina 2.9.

Vihnusaseman (Vihnuskatu 3, Nokia) purkutyöt alkavat maanantaina 2.9.2024. Purkutöiden arvioitu kestoaika on vuoden 2024 loppuun asti.

Purkamisesta ja purkutöiden aikaisesta tiedottamisesta vastaa tamperelainen Abruzzi Oy.

Nokian kaupunki haluaa muistuttaa, että purkutöiden alettua aidatulle alueelle meneminen on vaarallista, ja siksi myös ehdottomasti kiellettyä, ja että kodeissa keskusteltaisiin asiasta myös lasten ja nuorten kanssa.

Vihnusaseman purku on osa Ympäristöministeriön vähähiilisen rakennetun ympäristön ohjelman rahoittamaa SÄILÖ-hanketta, joka keskittyy kiertotalouden mukaisten materiaalien uudelleenkäyttöön. Nokian Vihnusasemalla puretaan tiiliä ehjänä käytettäväksi uudelleen kaupungin rakentamisessa. Lisäksi mm. uudelleenkäytön CO2 päästövähennyspotentiaali lasketaan osana hanketta. Nokian kaupunki tekee yhteistyötä Ekokumppanien operoiman Kiertotalous Pirkanmaan kanssa uudelleenkäytön suunnittelussa ja toteuttamisessa hankkeessa.