Taste of Nokia -ravintolaviikonloppu rikkoi jälleen kävijäennätyksensä – yleisöäänestyksen voittaja oli Pepperin karamellipossu aasialaisittain

Neljännen kerran järjestetty Taste of Nokia -ruoka- ja juomafestivaali keräsi runsaasti vierailijoita Nokialle 28. - 30.6.2024. Tapahtumassa oli mukana kaksitoista nokialaista ravintolaa ja kahvilaa, jotka tarjoilivat 3,50 euron hintaisia maisteluannoksia perjantaista sunnuntaihin klo 12-18. Taste of Nokia -tapahtumaan osallistuneet ravintolat ja kahvilat myivät satoja maisteluannoksia päivittäin. Yhteensä maisteluannoksia myytiin kolmen päivän aikana yli 11 000 kappaletta.

Taste of Nokia -tapahtuman osallistujat saivat viikonlopun aikana äänestää suosikkiannostaan. Parhaan annoksen äänestykseen osallistui yli 300 henkilöä. Yleisöäänestyksen voitti Nokian Pepper Bar & Restaurantin karamellipossu aasialaisittain.

– Halusimme tällä kertaa grillata ulkona asiakkaiden nähtävillä ja karamellipossu valmistettiin Pepperin terassilla paellapannulla. Annos sisälsi mehevää karamellipossua aasialaisittain, Nokian panimon omenasiiderillä maustettua bbq-kastiketta, wokattuja kesäkasviksia, paahdettua uuden sadon perunaa sekä valkosipuli-limejogurttia. Annoksen salaisuus piili maukkaassa lihan kastikkeessa ja annos oli myös sopiva suolaisen, makean ja raikkaan yhdistelmä, kertoo Pepper Bar & Restaurantin keittiömestari Antti Savolainen.

Taste of Nokia -tapahtumassa oli tarjolla reilu 20 erilaista maisteluannosta, joista löytyi mm. pizzaa ja pitakebabia, possuleipää ja ranskalaisia, kanarullaa, perunaröstiä sekä sokerisuolattua kuhaa. Jälkiruoaksi saattoi nautiskella suussa sulavilla jäätelöannoksilla sekä browniella. Janon sai sammumaan mm. Pancho Villan kesäsangrialla tai Food & Cafe Fridan raparperikuohulla.

– Taste of Nokia keräsi jälleen paljon positiivista palautetta yleisöltä ja tapahtuman jatkoa toivottiin useissa palautteissa. Täysiä kuuden leiman annospasseja palautettiin yhteensä 671 kappaletta, joten monet olivat hienosti kiertäneet useamman kohteen. Tapahtumaan osallistuneet ravintolat ja kahvilat olivat erittäin tyytyväisiä tapahtumaan ja moni tekikin tänä vuonna myyntiennätyksiä aikaisempiin vuosiin verrattuna. Tänä vuonna myös hyvä sää kruunasi kokonaisuuden, iloitsee yrityskoordinaattori Tiina Rinne-Järvensivu Nokian kaupungilta.

Taste of Nokia -tapahtuman järjestivät nokialaiset ravintolat ja kahvilat yhteistyössä Nokian kaupungin ja Nokian Yrittäjät ry:n kanssa.

Lisätietoja:
Tiina Rinne-Järvensivu, p. 050 351 8210, tiina.rinne-jarvensivu@nokiankaupunki.fi