Taide- ja kulttuuritoimija, ilmoittaudu mukaan Kulttuuritorin verkostotilaisuuteen 3.9.!

Keväällä käynnistynyt Nokian Kulttuuritori jatkuu syyskaudella, ja ensimmäinen tilaisuus pidetään tiistaina 3. syyskuuta Tehdassaaressa. Osallistujilla on mahdollisuus osallistua ennen tilaisuutta opastetulle Tehdassaaren kierrokselle. Verkostotilaisuus on avoin kaikille kiinnostuneille nokialaisille taide- ja kulttuuritoimijoille. Erillisiä kutsuja tilaisuuteen ei lähetetä.

Nokian Kulttuuritorin verkostotilaisuuksissa on vaihtuva teema, joka liittyy Nokian kulttuurielämään. Tällä kertaa teemana on Poutunpuiston elävöittäminen, johon paneudutaan yhteiskehittämisen menetelmin. Tilaisuutta ohjaa näyttelijä Harri Heiskanen. Kimmoketta kaupungin elävöittämiseen ja puistoympäristössä toimivien tapahtumien kehittelyyn saadaan inspiraatiopuheenvuorosta, jonka pitää Ikaalisten maineikkaan Puistofilosofia-viikon taustavoima, puistofilosofi Antti Sorri. Lisäksi aikaa varataan myös toimijoiden kohtaamiselle ja verkostoitumiselle.

Tilaisuuden ohjelma 3.9.

Paikka: Tehdassaari, Souranderintie 2

16.30-17.30 Tehdassaaren opastettu galleriakierros, lähtö Tehdassaaren kahvilalta

17.30-19.30 Nokian Kulttuuritorin verkostotilaisuus, Puusepänverstaan galleria (kahvilan yläkerrassa)
Tehdassaaren tervehdys
Johdatus Poutunpuiston teemaan, Nokian kaupunki
Inspiraatiopuheenvuoro, puistofilosofi Antti Sorri
Iltapala ja verkostoituminen
Poutunpuisto eläväksi -työpajat, ideoiden kiteyttäminen pienryhmissä
”Voice of Nokia”, leikkimielinen kisa, ideoita kommentoimassa Nokian kaupungin tapahtumakoordinaattori Teresa Herrero Vidfelt ja Antti Sorri
Yhteinen ideoiden sparraus ja keskustelu
Yhteenveto ja katsaus tuleviin toimenpiteisiin

Ilmoittautuminen käynnissä 26.8. asti

Tilaisuuteen voi ilmoittautua ma 26.8. asti ilmoittautumislomakkeella. Voit ilmoittaa samalla useita henkilöitä.

Mikä Nokian Kulttuuritori on?

Nokian Kulttuuritori kokoontuu 2-4 kertaa vuodessa verkostotilaisuuksiin, ja kaupungin kulttuuripalvelut toimii kokousten koolle kutsujana sekä vastaa kuluista. Kulttuuritori kokoaa Nokian taiteen ja kulttuurin ammattilaiset, yhdistykset ja erilaiset toimijat sekä yksittäiset kuntalaiset yhteen. Verkostotilaisuuksien tavoitteena on toimijoiden tutustuminen toisiinsa ja sen kautta tapahtuva yhteistyön tiivistäminen ja osaamisen jakaminen. Kulttuuritorin tavoitteena kehittää yhteistyössä monipuolisesti Nokian kulttuurielämää ja toteuttaa kaupungin kulttuuriohjelmaa Juurevasti urbaani Nokia 2030. Kulttuuritorilla on lausuntaoikeus kaupungin luottamuselimille. Verkostotilaisuuksista tiedotetaan kaupungin verkkosivuilla, ja tapaamisista tehdään tehdään muistiot, jotka löytyvät Kulttuuri tekijöille -sivuilta.

Kuva: Antti Sorri järjestää Ikaalisiin filosofisia keskusteluja antiikin perinteen hengessä. Kuvaaja: Viivi Hautamäki.

Marjo Soininen
kirjasto- ja kulttuuripalvelupäällikkö