Opastettuja yleisökierroksia Nokian sosiaali- ja terveysasemalla lauantaina 9.9.

Pirkanmaan hyvinvointialue ja Nokian kaupunki järjestävät yhteistyössä opastettuja tutustumiskierroksia uudelle Nokian sosiaali- ja terveysasemalle (Maununkatu 12) lauantaina 9.9.2023.

Päivän aikana järjestetään useampia kierroksia. Yhteen ryhmään mahtuu maksimissaan kymmenen vierasta. Tutustumiskierroksen kesto on noin puoli tuntia ja sen aikana vieraillaan niissä kerroksissa ja tiloissa, joissa ei lauantaisin ole asiakastoimintaa. Kierrokset ovat kaikille avoimia, mutta vaativat ennakkoilmoittautumisen. Ilmoittaudu kierrokselle verkkolomakkeella torstaihin 7.9.2023 kello 15 mennessä.

Tilojen käyttöönotto loppusuoralla

Nokian sosiaali- ja terveysaseman palveluita on avattu vaiheittain kuluneen elokuun aikana. Tiloissa toimii jo suurin osa rakennusvaiheessa muualle sijoitetuista palveluista. Viimeisimpien muuttajien joukossa on hammashoitola, palvelee sosiaali- ja terveysaseman tiloissa maanantaista 28.8.2023 lähtien.

Elokuun lopussa sosiaali- ja terveysasemalle muuttavat lähipalvelusairaala (sairaalaosasto) ja kuvantaminen. Suun (hampaiston) kuvantamistutkimukset aloitetaan uusissa tiloissa 4. syyskuuta. Lisäksi sosiaali- ja terveysasemalle tulee kahvila sekä lounasravintola. Nämäkin palvelut avautuvat syyskuun alussa.

Fysio- ja toimintaterapia sekä apuvälineyksikkö jatkavat toimintaansa nykyisissä tiloissa uuden sosiaali- ja terveysaseman viereisessä rakennuksessa osoitteessa Maununkatu 10.

Nokian sosiaali- ja terveysasema on Nokian kaupungin kiinteistö. Nokian kaupunki ja Pirkanmaan hyvinvointialue ovat solmineet kohteesta pitkäaikaisen, 20 vuoden vuokrasopimuksen. Vuokrasopimus astui voimaan 1.6.2023. Nokian kaupunki vastaa kiinteistön ylläpidosta ja Pirkanmaan hyvinvointialue kiinteistössä tuotettavista palveluista sekä niiden tarvitsemista kalusteista ja laitteista.