Nokian kaupunginvaltuusto kokoontuu maanantaina 9.9. – asialistalla mm. talousjohtajan valinta

Nokian kaupunginvaltuusto kokoontuu vuoden viidenteen kokoukseensa maanantaina 9. syyskuuta kello 18 alkaen. Yleisö pääsee seuraamaan kokousta kaupungintalon lehtereillä tai suorana lähetettävän striimin kautta.

Valtuuston kokouksessa käsitellään seuraavat asiat:

• Talousjohtajan irtisanoutuminen
  • Talousjohtajan valinta. Kaupunginhallitus esittää, että talousjohtajan virkaan valitaan YTM Anne Kosonen.
  • Hämeenlinnan hallinto-oikeuden päätös 31.5.2024 asemakaavan muutosta koskevassa asiassa, Nokian satama ja kylpyläalue.
  • Korkeimman hallinto-oikeuden päätös 11.7.2024 asemakaavan muutosta koskevassa asiassa, Nokian matkakeskus
  • Osavuosikatsaus 1-6/2024
  • Valtuutettu Iinu Kuusennon ym. valtuustoaloite ympäristötaideteoksen hankkimisesta tulevaisuudessa rakennettavien Öljytien kiertoliittymiin opiskelijayhteistyönä. Valtuustoaloitteeseen annetun vastauksen mukaan kaupunkikehityspalvelut ja kulttuuripalvelut kartoittavat yhdessä mahdollisuutta sijoittaa ympäristöön sopivaa taidetta Kaarnakadun, Ekokadun ja Valtatie 11:n risteysalueelle. Kohteiden suunnittelua tehtäisiin vuonna 2025, ja mahdollinen toteutus arvioidaan erillisenä asiana vuoden 2026 talousaviovalmistelun yhteydessä.

Kokouksen esityslista liitteineen löytyy Nokian kaupungin kotisivuilta.

Yleisö voi seurata kokousta paikan päällä (Harjukatu 23) tai suorana lähetyksenä kaupungin YouTube-kanavalla. Tekstitetty video ladataan YouTubeen kahden viikon kuluessa lähetyksestä.

Kaupunki julkaisee kokouksen päätöstiedotteen kaupungin verkkosivuilla, Ajankohtaiset-osiossa tiistaina 10.9. Pöytäkirja päivitetään verkkoon perjantaina 13.9.