MetsäFolk on idyllinen ja pienimuotoinen tapahtuma lähiluonnossa

MetsäFolkissa yhdistyvät retkeily, kädentaidot ja musiikki, ja tapahtuman ajatuksena onkin innostaa lähtemään retkelle lähiluontoon. Nokialla Kulttuuriosuuskunta Uulun tilaisuudet järjestetään Halimaan kallioilla torstaina 22.8. ja Nuijalammen laavulla torstaina 29.8., ja ne ovat osa maakunnallisen kulttuurin kehittämishankkeen, Operaatio Pirkanmaan ohjelmistoa.

Lähde retkelle MetsäFolkiin! Pääset nauttimaan akustisesta folkmusiikista luonnon helmassa, tutustumaan erilaisiin kädentaitajiin sekä kuulemaan heidän tarinoitaan. Saat kokea jotain yhteisöllistä ja ainutlaatuista!

Kulttuuriosuuskunta Uulu järjestää MetsäFolk-tapahtumia Pirkanmaalla 21.-29.8.2024. Luvassa on kädentaitoja ja konsertteja eri lähiluontokohteissa nyt jo kolmantena kesänä peräkkäin. Idyllisissä ja pienimuotoisissa tapahtumissa yhdistyvät retkeily, kädentaidot ja musiikki. Tapahtuman ajatus on innostaa lähtemään retkelle lähiluontoon, tapahtumat tarjoavat pontimeksi kulttuuria musiikin, kädentaitojen ja tarinoiden merkeissä. Katsojat pääsevät nauttimaan lähimetsän tunnelmasta ja antimista – voit vaikka yhdistää kaverin kanssa marja- tai sieniretken samalle päivälle!

”Säästä emme tiedä. Saattaa olla että luonnonvoimat jyrisevät taustalla taikka aurinko lämmittää”, pohtii Juhana Nyrhinen Uulusta ja jatkaa: ”Juuri se on yksi tapahtuman hienouksista! Lähdetään retkelle ja nautitaan esityksistä luonnon omalla areenalla! Pakkaa siis eväät ja istuinalusta sekä varusteet sään mukaan!” Yleisöä suositellaan saapumaan kohteesta riippuen kävellen, kanootilla tai polkupyörällä.

Tapahtuma on ilmainen ja sen järjestää Kulttuuriosuuskunta Uulu osana Operaatio Pirkanmaan ohjelmistoa. Syksyn ohjelmistoa tukee myös Suomen Kulttuurirahaston Siru ja Antti Koirasen rahasto. Nokian tapahtumat järjestetään yhteistyössä Nokian kaupungin kulttuuripalvelujen kanssa.

Tapahtumapaikat ja esiintyjät

Keskiviikkona 21.8. klo 17 – 20 Kintulammin retkeilyalue, Tampere