Kukat tuovat iloa ja väriä kaupunkiin

Kesäkukkaistutuksia ja monivuotisia kasveja voit ihastella kaupungin tori- ja viheralueilla. Kuvassa on väriloistoa Poutunpuistosta.

Poutunpuiston kukka-asetelma

Kasvukausi on saatu aluilleen ja kukat pääsevät täyteen loistoonsa kesän edetessä. Kesäkukkia on useissa eri ruukkumalleissa keskustan alueella.

Tänä vuonna kukka-asetelmissa on käytetty muun muassa: hopeavillakkoa, härmesalviaa, sinitähtöstä, miljoonakelloja, samettikukkaa, hopeaputousta sekä maissia ja erilaisia heiniä.

Pirkkalaistorilla on kukka-asetelmia näyttävissä korkeissa patinoituvissa koristeruukuissa. Torin kioskeja reunustaa kauniit matalammat asetelmat.

Kukka-asetelmia on esillä myös Härkitiellä, Toivon torilla, Välikadulla, Poutunpuistossa sekä Harjukadulla. Harjupuistoon on istutettu alppiruusuja ja atsaleoja sekä uusittu muutamia istuinpenkkejä.