Itsenäisyyspäivän juhlatallenne on julkaistu ─ Tervetuloa katsomaan!

Pirkan opisto on tuottanut Nokian kaupungille upean videotallenteen, jonka ansiosta nokialaiset pääsevät nauttimaan juhlatunnelmasta kotoa käsin. Mukana on muun muassa lasten ja nuorten monitaiteellisia esityksiä, vuosittain myönnettävien palkintojen jako sekä Nokian kaupungin itsenäisyyspäivän juhlapuhe.

Pääset katsomaan juhlatallennetta suoraan seuraavasta linkistä. Tekstitetty tallenne jää näkyviin Nokian kaupungin YouTube -kanavalle, joten juhlatunnelmiin voi palata myös jälkikäteen.

Pirkan opiston tuottamalla videolla kuullaan musiikkia ja nähdään tanssia sekä otteita Veden kosketus –esityksestä, joka on teatteria, tanssia, musiikkia, kuvataidetta ja mediataiteita yhdistävä spektaakkeli. Esiintyjät ovat Pirkan opistossa opiskelevia lapsia ja nuoria sekä opiston opettajia.

Ohjelmassa on myös Nokian kaupungin itsenäisyyspäivän juhlapuhe, jonka pitää kaupunginvaltuutettu, kaupunginhallituksen 2. varapuheenjohtaja Kaisa Räsänen.

Vuoden kulttuuri-, liikuntateko- ja vapaaehtoistoimijapalkinnot sekä nuorisostipendi on perinteisesti jaettu itsenäisyyspäivän juhlassa. Vuoden 2020 palkittaville järjestettiin pienimuotoinen juhlatilaisuus Kerholassa marraskuussa, ja se kuvattiin myös osaksi juhlatallennetta. Vuoden 2020 palkinnot jakaa vapaa-aikajaoston puheenjohtaja, kaupunginvaltuutettu Raisa Hiltunen ja vapaa-aikajohtaja Asta Engström.

Nokian kaupunki toivottaa kaikille katsojille ihanaa ja juhlallista itsenäisyyspäivää!