Haluaisitko ryhtyä vertaisohjaajaksi tuolijumppaan?

Pirkanmaan hyvinvointialue ja Nokian kaupungin liikuntapalvelut hakee vapaaehtoisia vertaisohjaajia Nokian lähitorilla järjestettävään ikääntyneiden tuolijumppaan syyskaudelle 2024! Liikuntapalvelut järjestää maksuttoman Tuolijumpan vertaisohjaaja - koulutuksen elokuussa 2024.

tuolijumppa

Vertaisohjaajaksi tuolijumpalle:

Pirkanmaan hyvinvointialue ja Nokian kaupungin liikuntapalvelut hakee vapaaehtoisia vertaisohjaajia Nokian lähitorilla järjestettävään ikääntyneiden tuolijumppaan syyskaudelle 2024. Tehtävään valittavat henkilöt koulutetaan ja lisäksi palveluohjaaja perehdyttää heidät Lähitorin käytänteisiin ennen kauden aloitusta. Mukaan voi ja toivotaankin ilmoittautuvan useita henkilöitä, jolloin ohjauskertoja on mahdollista jakaa useamman vertaisohjaajan kesken kauden aikana.

Tietoja Tuolijumppa -ryhmästä:

• Ryhmä on kokoontunut aiemmin keskiviikkoisin klo 10:30-11.
    • Aika ja kesto on todettu hyväksi, mutta tarvittaessa sitä on mahdollista
      muokata.
  • Ryhmän suunniteltu toimintakausi on: 2.9.-15.12.2024
  • Kohderyhmä: Ikääntyneet
  • Ryhmän tuntikuvaus: Ikääntyneiden toimintakykyä ylläpitävä rauhallinen ja kevyt
    tuolilla tehtävä liikuntahetki. Tuolijumpassa harjoitetaan lihaskuntoa, tasapainoa ja
    liikkuvuutta. Tunti sopii myös aloittelijoille, liikuntarajoitteisille oman toimintakyvyn
    mukaan sekä yli 70-vuotiaille. Ryhmä on avoin ja maksuton, eikä vaadi
    ennakkoilmoittautumista. Ryhmän ohjaamisesta vastaa vapaaehtoiset vertaisohjaajat.

Tuolijumppaa koordinoi palveluohjaaja (Pirha), vertaisohjaajien kouluttamisesta vastaa Nokian kaupungin liikuntapalvelut.

Maksutonta koulutusta tarjolla:

Kouluttaudu vertaisohjaajaksi tuolijumppaan!

Koulutuksesta saat:

• Valmiudet toimia tuolijumppaohjaajana
  • Tietoa liikunnan ja tuolijumpan hyödyistä ikääntyneille
  • Vinkkejä monipuolisista jumppaliikkeistä
  • Tietoa ohjaustunnin suunnittelusta ja toteuttamisesta.
  • Käymme myös läpi erilaisten liikuntarajoitteiden huomiointia ohjauksessa.
  • Tässä koulutuksessa pääset itse kokeilemaan ohjausta toisille koulutukseen osallistuville ja sinulla on mahdollisuus ryhtyä myös Lähitorin tuolijumpan vertaisohjaajaksi myöhemmin syksyllä.
  • Koulutukseen osallistumalla voit liittyä myös kaupungin vapaaehtoistyöntekijöiden verkostoon. Koulutukseen osallistuminen ei kuitenkaan sido sinua mukaan toimintaan.

Koulutus on avoin kaikille, mutta vaatii ennakkoilmoittautumisen.

Ilmoittaudu mukaan 14.8. mennessä: Ilmoittaudu tuolijumpan vertaisohjaaja- koulutukseen.

Koulutuksen toteutumisen minimiosallistujamäärä on 4hlö. Huom! koulutukseen voivat osallistua kaikki siitä kiinnostuneet, eli siihen ilmoittautuminen ei automaattisesti sido sinua mukaan ohjaustoimintaan. Koulutuksesta on hyötyä myös mm. omatoimiseen kotivoimisteluun!

Lisätietoja

Koulutuksesta voit kysyä lisätietoja suoraan kouluttajilta: Terveysliikuntakoordinaattori Katri Manninen ja Liikunnaohjaaja Hannu Sassi (ovat lomalla 1.8. saakka), yhteystiedot tämän artikkelin yhteydessä.
Lisätietoja Lähitorin vertaisohjaaja -toiminnasta voit tiedustella Pirkanmaan hyvinvointialueen vastaavalta palveluohjaajalta Minkalta (p. 040 1334 652, lomalla: 15.7.-9.8.2024).