Nokian kaupungin infrapalvelut uudistaa asiointia – ilmoita kunnossapitotarpeista helposti verkossa
Osana Nokian kaupungin infrapalveluiden palvelukonseptin uudistusta infrapalvelut siirtyvät sähköiseen vikailmoituslomakkeeseen, mikä helpottaa kuntalaisia kunnossapitotarpeiden ilmoittamisessa. Uudistus tulee tarpeeseen: vuonna 2023 infrapalvelut saivat lähes 14 000 puhelua ja noin 300 kirjallista palautetta. Sähköinen lomake on käytettävissä ajasta riippumatta, mikä tekee ilmoittamisesta joustavaa.
Nokian kaupunki uudistaa infrapalveluidensa asiakaspalvelua ottamalla marraskuun alussa käyttöön sähköisen vikailmoituslomakkeen. Uudistuksen tavoitteena on parantaa palvelua ja tehdä kunnossapitotarpeiden ilmoittamisesta joustavampaa ja nopeampaa. Ilmoitukset voi nyt tehdä suoraan verkossa, ajasta riippumatta. Näin kuntalaiset voivat ilmoittaa kaduilla, puistoissa, leikkipaikoilla ja muilla yleisillä alueilla havaituista vioista silloin, kun heille itselleen parhaiten sopii.
Vuoden 2023 aikana infrapalvelut saivat yli 14 000 puhelua ja satoja kirjallisia palautteita, mikä teki uudistuksen tarpeelliseksi. Keskittämällä yhteydenotot sähköiseen lomakkeeseen mahdollistetaan kunnossapitotiimille tehokkaampi työnjako ja nopeampi reagointi ilmoitettuihin vikoihin.
Helppo vikailmoitus netissä – ilman virastoaikoja
– Sähköinen lomake sujuvoittaa prosessia ja helpottaa asiointia merkittävästi, koska ilmoituksen voi tehdä silloin, kun vika havaitaan. Näin saamme tiedot keskitetysti ja voimme priorisoida kunnossapitotoimet ilmoitusten kiireellisyyden perusteella, kertoo Kati Suhonen, Nokian kaupungin infrapalveluiden johtaja.
Uusi sähköinen vikailmoituslomake löytyy Nokian kaupungin etusivuilta, kohdasta Palautteet ja vikailmoitukset. Ilmoituksen tekoon tarvitaan laite, jossa on internet-yhteys. Lomake sisältää selkeät ohjeet vikailmoituksen täyttämistä varten. Ilmoituksia käsitellään jokaisena arkipäivänä ja ne priorisoidaan kiireellisyyden mukaan.
Asiointikanavien muutokset marraskuussa
Marraskuun 6. päivästä alkaen kunnossapitotarpeet ilmoitetaan sähköisellä lomakkeella. Vaikka lomakkeita voi lähettää kellonajasta ja päivästä riippumatta, niitä käsitellään arkisin. Vikailmoituslomakkeen lisäksi Nokian kaupungilla on käytössä palautelomake, minkä kautta kuntalaiset voivat antaa yleistä palautetta ja kehitysehdotuksia kaupungin eri palveluihin liittyen.
Kuntalaisia rohkaistaan tutustumaan sähköiseen vikailmoitukseen ja hyödyntämään sen joustavuutta sekä helppokäyttöisyyttä kaupungin kunnossapitotarpeista ilmoittamiseen.
Lisätiedot:
Kati Suhonen, infrapalveluiden johtaja, 040 351 0888, etunimi.sukunimi@nokiankaupunki.fi
Sähköinen vikailmoituslomake otetaan käyttöön keskiviikkona 6.11.2024, ja se tulee saataville Nokian kaupungin verkkosivuille saman päivän aikana käyttöohjeineen. Sähköinen vikailmoituslomake löytyy Nokian kaupungin etusivulta kohdasta Palautteet ja vikailmoitukset. Kevään 2025 aikana päivitetään kaupungin infotaulut ja muut materiaalit vastaamaan uutta vikailmoitusohjeistusta. Lue lisää.