Kasvava Harjuniitty tarjoaa uusia tontteja – alueelta 22 omakotitonttia haettavaksi lokakuussa

Nokian suosittu Harjuniityn asuinalue kasvaa jälleen, kun alueelta avautuu hakuun 22 omakotitonttia lokakuussa 2024. Harjuniityn tontit ovat olleet viime vuosina erittäin haluttuja, ja alue on noussut yhdeksi Nokian nopeimmin kasvavista asuinalueista. Uudet tontit ovat haettavissa 11.10.–28.10.2024. Tonttiarvonta järjestetään 5. marraskuuta ja sitä voit seurata suorana lähetyksenä striimin välityksellä.

Harjuniityn suosion taustalla on sen rauhallinen ja luonnonläheinen ympäristö sekä kattavat palvelut, jotka tekevät alueesta houkuttelevan niin lapsiperheille kuin työssäkäyville aikuisillekin. Lähistöllä sijaitsevat ulkoilureitit ja palvelut, kuten koulu, päiväkoti, liikuntahalli ja urheilukenttä, tarjoavat monipuoliset mahdollisuudet arjen sujuvuuteen ja vapaa-ajan viettoon. Hakuun tulevien omakotitonttien koot vaihtelevat välillä 854–982 m², ja rakennusoikeutta tonteilla on 220–300 k-m².

Alue houkuttelee erityisesti lapsiperheitä – sujuvat liikenneyhteydet työssäkäyville

– Harjuniitty on houkutteleva asuinalue erityisesti lapsiperheille, sillä sieltä löytyy kaikki tarvittava arjen tueksi. Koulu, päiväkoti ja liikuntamahdollisuudet ovat lähietäisyydellä. Lisäksi alueen vehreät ulkoilureitit ja puistot tekevät ympäristöstä viihtyisän ja turvallisen lasten leikeille. Dinosaurusteemainen leikkipuisto on esimerkki siitä, kuinka alueella panostetaan lapsiperheiden tarpeisiin, kertoo Nokian kaupungin tonttipäällikkö Harri Järvenpää.

Harjuniityn sijainti tarjoaa myös hyvät liikenneyhteydet työssäkäyville. Alueelta pääsee nopeasti Nokian keskustaan sekä Tampereelle valtatie 11 kautta. Julkinen liikenne tarjoaa sujuvat yhteydet lähialueille sekä kauemmas.

– Harjuniitty on hyvä valinta työssäkäyville aikuisille, sillä alueen liikenneyhteydet ovat sujuvat sekä Tampereelle että Porin suuntaan. Tämä mahdollistaa helpon ja nopean työmatkaliikenteen ilman, että tarvitsee tinkiä rauhallisesta asuinympäristöstä, toteaa Nokian kaupungin tontti-insinööri Arto Heikkinen.

Harjuniitty jatkaa kasvuaan ja kehittymistään modernina, palvelujen ympäröimänä asuinalueena, jossa yhdistyvät luonnonläheisyys ja hyvä sijainti.

Tontti-ilta verkossa: tietoa hakemisesta ja rakentamisesta

Tonttien hakemisesta ja alueen rakentamiseen liittyvistä asioista kiinnostuneille järjestetään tontti-ilta torstaina 3.10.2024 klo 17. Verkkotapahtumassa esitellään tonttien hakuprosessi, hakuohjeet ja luovutusehdot sekä alueen kaavamääräykset. Tapahtumaan voi lähettää ennakkokysymyksiä 30.9. mennessä. Tontteihin voi tutustua paikan päällä itsenäisesti, tontit on merkitty maastoon kyltein ja puupaaluin.

Seuraa tonttiarvontaa suorana lähetyksenä

Tonttiarvonta järjestetään tiistaina 5.11.2024 klo 16, sitä voi seurata suorana lähetyksenä verkossa Nokian kaupungin YouTube-kanavalla. Tonttiarvontaan voivat osallistua vain yksityishenkilöt, jotka eivät ole saaneet omakotitonttia Nokian kaupungilta 11.10.2019 jälkeen. Hakulomakkeet julkaistaan Nokian kaupungin verkkosivuilla tonttihaun alkaessa 11.10. Liittymislinkki tontti-iltaan ja tonttiarvontaan löytyy kaupungin verkkosivuilta.

Lisätiedot:

Harri Järvenpää, tonttipäällikkö, p. 044 486 0976
Arto Heikkinen, tontti-insinööri, p. 050 395 8763

Liittymislinkki tontti-iltaan ja tonttiarvontaan löytyy osoitteesta: www.nokiankaupunki.fi/harjuniitty.