Nokian Viinikanniemen viimeinen tontti huutokaupattavaksi elokuussa – kaupunki päivitti tontin luovutusehdot

Nokian kaupunki huutokauppaa Viinikanniemen uudelta asuinalueelta viimeisen vapaan omakotitontin. Tontti huutokaupataan avoimella huutokaupalla ilman pohjahintaa Huutokaupat.com-myyntipalvelussa ajalla 26.8.–14.9.2024. Kaupunki on päivittänyt tontin luovutusehdot edellisen huutokaupan jälkeen.

Viinikanniemen saarimainen alue rajoittuu Pyhäjärveen.

Viinikanniemen omakotitontti sijaitsee saarimaisen alueen keskellä, ja sen rakennuspaikka on suunniteltu niin, että omakotitalosta avautuvat näkymät Pyhäjärvelle. Tontin pinta-ala on 766 m² ja rakennusoikeus 210 m². Tontin myyntiehdot ovat nähtävissä Huutokaupat.com-palvelussa huutokaupan käynnistyessä.

– Kyseinen Viinikanniemen tontti tulee uudelleen huutokaupattavaksi. Olemme päivittäneet tontin luovutusehdot siten, että mikäli huutokaupan voittaja perääntyy kaupasta, tontti tarjotaan seuraavaksi korkeimman tarjouksen tehneelle ja tarvittaessa myös kolmanneksi korkeimman tarjouksen tehneelle. Omakotitontti huutokaupataan uudelleen ilman pohjahintaa, kertoo tonttipäällikkö Harri Järvenpää.

Mikäli tontin varaus peruuntuu tai kauppakirjaa ei allekirjoiteta kahden viikon kuluessa, tontti tarjotaan seuraavaksi korkeimman tarjouksen tehneelle. Tarjouksen tekijällä on oikeus kieltäytyä, jolloin päätöstä tontin myynnistä ei tehdä. Mikäli myös hän kieltäytyy tai kauppakirjaa ei allekirjoiteta, tonttia tarjotaan kolmanneksi korkeimman tarjouksen tehneelle.

Omakotitontti on heti rakennettavissa – tutustu alueeseen

Viinikanniemen omakotitontti on heti rakennettavissa, ja tontille tulee rakentaa omakotitalo kolmen vuoden kuluessa omistusoikeuden siirtymisestä. Rakentamisessa on huomioitava muun muassa yhdenmukaiset julkisivuvärit ja -materiaalit.

Huutokaupattavaan tonttiin on mahdollista tutustua itsenäisesti, milloin tahansa. Tontti on merkitty maastoon kyltein ja puupaaluin, mutta kulkua muilla tonteilla tulee välttää, sillä ne ovat yksityisomistuksessa.

Lisätiedot:

Harri Järvenpää, tonttipäällikkö, p. 044 486 0976
Arto Heikkinen, tontti-insinööri, p. 050 395 8763

Lisätiedot tontista ja huutokauppaan tästä