Koko perheen maalaismarkkinat Nokian Poutunpuistossa lauantaina 24.8. – luvassa käsitöitä, satokauden tuotteita sekä alpakoita

Nokian Poutunpuistossa järjestetään koko perheen maalaismarkkinat lauantaina 24.8. klo 10–14. Maalaismarkkinoilta löydät Nokian lähialueiden alkutuottajat, käsityöläiset ja erikoistuotteiden myyjät. Markkinoilla voit nauttia perinteisistä lähiruokaherkuista sekä monipuolisesta markkinatunnelmasta. Lisäksi paikallisia koti- ja pieneläimiä pääsee rapsuttelemaan tapahtuma-alueella.

Nokian maalaismarkkinoille osallistuu 40 myynti- ja esittelypistettä. Esittelypisteillä on tarjolla satokauden tuotteita lähiseuduilta, käsitöitä sekä hyvinvointituotteita.  Tapahtumassa pääset nauttimaan perinteisistä lähiruokaherkuista sekä monipuolisesta markkinatunnelmasta suoraan tuottajilta.

–  Viime vuoden Nokian Maalaismarkkinat ylittivät kaikki odotuksemme. Tapahtuma keräsi runsaasti osallistujia, ja tunnelma oli erinomainen. Monipuolinen tarjonta ja koko perheelle suunnattu ohjelma saivat paljon kiitosta. Näiden positiivisten kokemusten perusteella päätimme järjestää Maalaismarkkinat myös tänä vuonna. Odotamme innolla, että voimme jälleen tarjota kaupunkilaisille ja vierailijoille unohtumattoman elämyksen, kertoo Nokian kaupungin tapahtumakoordinaattori Teresa Herrero Vidfelt.

Ohjelmaa koko perheelle – musiikkia sekä pieneläimiä

Maalaismarkkinoilla on tarjolla ohjelmaa kaikenikäisille. Lavalla kuullaan maaseutuaiheinen paneelikeskustelu, jossa käsitellään maaseudun elinvoimaisuutta ja kehittämistä. Paneeliin osallistuvat muun muassa Nokian kaupunginjohtaja Eero Väätäinen ja MTK Pirkanmaan toiminnanjohtaja Visa Merikoski. Lisäksi tapahtumassa nähdään Marttojen säilöntävinkkejä sekä kylätoimijoiden haastatteluja.

Perheen pienimmille on tarjolla viihdettä alpakoiden, ponien ja koirien muodossa. Tapahtumassa pääset myös rapsuttamaan marsuja. Päivän päätteeksi klo 13.15 lavalle nousee suosittu lastenorkesteri.

Lisätiedot:

Teresa Herrero Vidfelt, tapahtumakoordinaattori, 040 354 5856, teresa.vidfelt@nokiankaupunki.fi