Nokialla kerättiin 1371 pussillista roskia – Kiitos nokialaiset!

Toista kertaa järjestetty Ylen Miljoona roskapussia -kampanja päättyi eilen 5.6. Maailman ympäristöpäivänä. Jyväskylässä oli tänä vuonna Suomen ahkerimmat roskankerääjät, mutta myös nokialaiset lähtivät jälleen hienosti mukaan kampanjaan! Nokialaiset keräsivät 1371 pussillista roskia. Kiitos siitä!

Kuvakaappaus Ylen Miljoona roskapussia -sivustolta 6.6.2024.

Puolitoista kuukautta kestänyt kampanja innosti mukaan ennätysmäärän yhteistyökumppaneita ympäri Suomen.Tänä vuonna Miljoona roskapussia -kampanjassa kerättiin yhteensä 107 817 pussia roskaa, joka vastaa kahta miljoonaa litraa jätettä.

“Olemme saaneet palautetta, että luonnossa on havaittu huomattavasti viime vuotta vähemmän roskia. Monet kokevat, että kampanjaan osallistuminen on matalan kynnyksen vastuullisuusteko ja mahdollisuus lisätä hyötyliikuntaa. Sen lisäksi, että luonto puhdistuu, olemme onnistuneet ihan konkreettisesti liikuttamaan ihmisiä”, kampanjan projektituottaja Pia Louhivuori kertoo.

Yksi kampanjan tavoitteista on ollut havahduttaa ihmiset ymmärtämään ja näkemään roskien määrä ympäristössä. Yleisön lähettämät kuvat konkretisoivat kampanjan aikana sen, että havaintojen lisäksi, roskia on myös kerätty.
Miljoona roskapussia -kampanja oli käynnissä 15.4.– 5.6. Roskalaskuri suljettiin 5.6. klo 20.00 jälkeen, mutta sivustolle jäävät kuntakohtaiset tiedot kerätyistä pusseista.