Nokian kaupungin toimenpiteet kaupunkia kohdanneen suru-uutisen johdosta

Nokian kaupunki on saanut tiedon Nokialla menehtyneenä löytyneestä nuoresta henkilöstä perjantaina 31.5. Nokian kaupunki esittää syvimmät osanottonsa menehtyneen läheisille.

Nokian kaupungin nuorisopalvelut toimii tehostetusti

Tapaus koskettaa laajasti nokialaisia, ja erityisesti nokialaisia nuoria. Tästä johtuen Nokian kaupungin nuorisopalvelut toimii viikonloppuna ja ensi viikolla tehostetusti. Keskusteluapua on tarjolla seuraavasti:

• keskustan nuorisotila Nuksu pe 31.5. klo 17-23
  • keskustan nuorisotila Nuksu, la 1.6. klo 17-23
  • Harjuniityn nuorisotila, ma 3.6. klo 16-21
  • keskustan nuorisotila Nuksu, ti 4.6. klo 16-21.

Lisäksi Nokian kaupungin nuorisopalvelut jalkautuu nuorten pariin seuraavan kolmen viikon ajan kesäautolla. Lisätietoja löytyy Nokian kaupungin kotisivuilta sekä Nuorisopalveluiden some-kanavista.

Keskusteluapua saatavilla kouluilta sekä sosiaali- ja kriisipäivystyksestä

Koulujen oppilashuollon työntekijät eli kouluterveydenhoitajat ja koulukuraattorit ovat tavoitettavissa kouluilla kesäkuussa koulujen päätyttyä. Jos lapsella tai nuorella on tarve päästä purkamaan huoltaan tai suruaan, oppilashuollon työntekijöiden kanssa voi sopia keskusteluajan. Yhteystiedot löytyvät Pirkanmaan hyvinvointialueen kotisivuilta.

Myös Pirkanmaan sosiaali- ja kriisipäivystys tarjoaa keskusteluapua. Sosiaali- ja kriisipäivystykseen saa yhteyden vuorokauden ympäri, myös viikonloppuna puhelinnumerosta 0500 625 990.

Kaupunki suruliputtaa yläkouluilla 1.6.

Nokian kaupunki järjestää tapauksen johdosta suruliputuksen Nokian kaupungin yläkouluilla lauantaina 1.6.