Alakoulujen välisen Talent-kilpailun finalistit ovat selvinneet

Tiistai -iltana 14.5. nuorisopalveluiden ja lasten parlamentin järjestämässä alakoulujen välisessä Talent -kilpailussa yksitoista ryhmää yhdeksästä alakoulusta näyttivät taitojaan. Ryhmät kilpailivat siitä, ketkä kuusi esitystä pääsevät finaaliin Messut Nokialla-tapahtumaan. Tapahtumassa pääsi näkemään ja kuulemaan muun muassa a cappella laulua, pianon soittoa, taikuutta, akrobatiaa ja tanssia.

Tuomaristo antoi jokaiselle esitykselle palautetta ja päättivät lopuksi, ketkä pääsevät finaaliin. Tuomaristoon kuuluivat näyttelijä Hanna Gibson, lasten kulttuurin tuottaja ja Täti taikakynänä tunnettu Minna Männistö sekä johtava musiikinopettaja Josette Tuomisto. Finaaliesityksien valinnassa huomioitiin taitojen lisäksi muun muassa erilaiset lajit, kilpailijoiden ikä ja kuinka esiintyjät ottivat yleisön haltuun. Valinta ei ollut helppo.

Finalistiksi pääsivät Nokian koululta taikuriesitys, Myllyhaan koulun Akronauttien akrobatiaesitys, Alhoniityn koulun a cappella lauluesitys, Vahalahden animetanssiesitys ja Harjuniityn koulun Tassitaiturit sekä aerobicesitys.

Yleisön suosikiksi äänestettiin Siuron koulun Elena Kannisen ja Emilia Moision tanssiesitys Texas Hold`em. Finalistien lisäksi jokainen talentti ansaitsi lopuksi kunniakirjat ja ruusut.

Talent-finaali järjestetään lauantaina 18.5. klo 13 Messut Nokialla-tapahtumassa. Tuomareina toimivat kaupunginjohtaja Eero Väätäinen, Nokian yrittäjien puheenjohtaja Petri Tannermaa ja Säästöpankin johtaja Riitta Iiponen.