Kaupunki kerää nyt mobiilipelin avulla ilmoituksia jättibalsamiesiintymistä

Nokian vieraslajikasvien kartoitus jatkuu. Nyt vuorossa on jättibalsamiesiintymien havainnointi. Tehtävä on kaikille avoin, mutta osallistuminen edellyttää Crowdsorsa-mobiilipelin lataamista omaan älypuhelimeen.

jättibalsami

Pelaajat osallistuvat tehtävään videokuvaamalla havaitsemiaan vieraslajiesiintymiä. Pelkän lajin ja sijainnin lisäksi saadaan selville myös ongelman laajuus, sillä esiintymän ympäri kävelevän pelaajan gps-koordinaateista piirtyy kartalle alue. Esiintymän pinta-alan perusteella määritetään sen kitkennästä maksettava palkkion määrä.

Katso neuvot jättibalsamin tunnistamiseen: Näin jättipalsamin tunnistaa – Uutiset – Nokian Uutiset

Mikä on Crowdsorsa?

Crowdsorsa-mobiilipeli on kehitetty kustannustehokkaaseen kuva- ja videodatan joukkoistettuun keräämiseen. Pelillä on kerätty dataa ennätyksellistä vauhtia jo muun muassa kaduista, pyöräteistä, kaivonkansista ja lätäköistä.

Lataa sovellus joko Google Play -kaupasta tai App Storesta