Kulttuurin välitilat on otettu käyttöön, ensimmäisenä avautuu näyttely Taidetalolla

Kulttuurin välitilat on otettu käyttöön, ja ensimmäinen näyttely avautuu jo heinäkuussa. Nokian Taidetalon alakertaan välitilatoimijaksi valittiin Ulla Ruokolainen, jonka Käsiala -näyttely on avoinna 8.7. - 24.8. heinäkuussa lauantaisin ja elokuussa torstaisin.

Käsiala -nimeä kantavassa taidenäyttelyssä nähdään muste- ja sekatekniikkateoksia vuosilta 2021-2023. Näyttelyn kantava ajatus on oma yksilöllinen käsiala: samoin kun jokaisen käsiala kirjoittaessa on uniikki, on myös piirtäessä ja maalatessa mahdollista tuottaa jälkeä, jota on vaikea jäljitellä. Tätä jälkeä on taiteellisessa työskentelyssä pyritty löytämään ja vahvistamaan. Teemoina teoksissa on mm. ihmisen suhde luontoon sekä eri asioiden yhteydet ja risteyskohdat, kuten sisäisen kokemuksen, alitajunnan ja realismin välimaasto. Tyylissä on viitteitä surrealismista, ekspressionismista ja abstraktista taiteesta.

Nokian Taidetalo on myönnetty Ruokolaiselle näyttelytilaksi sekä taiteilijan työ- ja työpajatilaksi Pirkanmaan kulttuurin kehittämishanke Operaatio Pirkanmaan välitilahaun kautta. Ruokolainen tiedottaa näyttelystään ”Käsiala taidenäyttely”-Facebook-tapahtumassa ja instagram-tilillä @valitilatalo.

Kesänäyttely Nokian Taidetalolla 8.7.-24.8.2023
Käsiala – Ulla Ruokolaisen mustemaalauksia ja sekatekniikkatöitä

Avoinna:
Heinäkuussa lauantaisin klo 13-17 (la 8.7, 15.7, 22.7, 29.7)
Elokuussa torstaisin klo 10-14 (3.8, 10.8, 17.8, 24.8)

Näyttelyyn on vapaa pääsy.

Kuva: Ulla Ruokolainen

Lisätiedot välitiloista

Sami Siltanen
Tuottaja | Producer