Syysloman ohjelmaa Nokialla

Nokialla koulujen syyslomaa vietetään viikolla 42. Kaupungin vapaa-aikapalvelut tarjoavat lomaviikolla monipuolista tekemistä lapsille, nuorille ja perheille.

Virrassa prinsessoja, sankareita ja tanssia maisteri Molton tahdissa

Sadun päivänä 18.10. kirjasto- ja kulttuuritalo Virrassa järjestetään yhteistyössä Nokian Mammat ry:n kanssa Prinsessat ja sankarit -tapahtuma. Koko perheen tapahtumassa voi muun muassa harjoitella hovitansseja, kuunnella satutuntia, askarrella teemaan sopivia asusteita ja testata ratsuja keppihevosradalla.

Kirjasto- ja kulttuuritalo Virrassa järjestetään maanantaina 17.10. ja torstaina 20.10. arkkitehtuuripajoja alakoululaisille. Pajoissa pohditaan, mitä arkkitehtuuri on sekä tutustutaan Virtaan erilaisia paikkoja etsien ja seikkailukarttaa piirtäen.

Keskiviikkona 19.10. Virrassa on televisiosta tutun maisteri Molton tanssimuuvit -tanssityöpaja. Alle kouluikäisille ja heidän vanhemmilleen tarkoitetussa pajassa lauletaan, rytmitellään ja tanssitaan sarjasta tuttujen laulujen tahtiin.

Keskiviikkona 19.10. ohjelmaa on myös Kerholassa. Suomen Kiertueteatterin Maailman ympäri 80 päivässä -teatteriesitys on uusi, ennen näkemätön tulkinta Jules Vernen rakastetusta koko perheen klassikosta.

Uimahallilla Wibit -taitorata, hyppytunteja ja suppailua

Nokian uimahallin kuntoaltaassa on 17.-19.10. suosittu Wibit -taitorata. Rata on tarkoitettu uimataitoisille lapsille ja aikuisille. Tarjolla on myös hyppytunteja ja suppailua useampana päivänä viikon aikana.

Pelastusperjantaina 21.10. voi harjoitella pelastus- ja ensiaputaitoja tehtävärasteilla. Uimahallin aktiviteeteihin pääsee mukaan uimahallimaksulla. 5–16-vuotiaat pääsevät hyppytunneille alennettuun hintaan.

Yli 12 -vuotiaat voivat kokeilla curlingia Nokian jäähallilla 17.10. ja alakouluikäisten luistelukoulussa harjoitellaan perusluistelutaitoja 20.10. Yleisöluistelua ja mailahöntsyvuoroja on lisäksi tarjolla päivittäin.

Retki Karmivaan karnevaaliin ja ohjelmaa nuorisotiloilla

Kaupungin nuorisopalvelut järjestävät 19.10. retken Särkänniemen Karmivaan karnevaaliin 13-17- vuotiaille. Retken hinta on 10 euroa, joka sisältää karnevaalirannekkeen Särkänniemeen ja bussimatkat. Ilmoittautuminen retkelle aukeaa verkkosivuilla maanantaina 10.10. klo 12.

Nuorisotilat Emäkosken koululla, Harjuniityssä ja kirjasto- ja kulttuuritalo Virrassa ovat avoinna myös syylomaviikolla. Tiloilla kokataan yhdessä Matka makujen maailmaan –teemalla ja askarrellaan jääkaappimagneetteja.

Ilmoittaudu ennakkoon työpajoihin, teatteriesitykseen ja retkelle – tarkemmat ohjeet verkkosivuilla

Lomaviikon ohjelma on uimahallia ja Särkänniemen retkeä lukuun ottamatta pääsymaksutonta. Työpajoihin, teatteriesitykseen ja retkelle tulee ilmoittautua ennakkoon.

Katso viikon koko ohjelma, tarkemmat aikataulut ja osallistumisohjeet

Kuva: Maisteri Molton tanssityöpajat, Molton Muuvit