Koskenmäki-Tervasuon koulu 1-6

Koskenmäki-Tervasuon koulu on kahden kouluyksikön alakoulu 1.-6. -luokille.

Koskenmäen koulu
Ketolanmäenkatu 2
37120 Nokia

Tervasuon koulu
Tervasuontie 5
37120 Nokia

Molempien koulujen yhteinen kanslia sijaitsee Koskenmäen koulussa.

Koskenmäki-Tervasuon koululla on 478 oppilasta. (Tieto päivitetty 13.6.2024) Olemme panostaneet erityisesti yhteisopettajuuteen, tunne- ja vuorovaikutustaitojen opettamiseen, monimuotoisuuden arvostamiseen ja yhteishengen luomiseen. Jokainen oppilas on ainutlaatuinen ja arvokas sellaisena kuin hän on. Koskenmäen koulussa Ketolanmäen alueella on 416 oppilasta (Tieto päivitetty 13.6.2024) luokilla 1.-6. Koululla on 32 päätoimista opettajaa ja 10 koulunkäynninohjaajaa/henkilökohtaista avustajaa.

Koskenmäen yksikössä opetetaan A2-kielinä eli neljännellä luokalla alkavina ylimääräisinä kielinä saksaa ja ranskaa. Lukuvuonna 2024-25 alkaa saksan kielen valinnaisryhmä.

Tervasuolla päiväkoti ja koulu toimivat samassa kiinteistössä. Tervasuolla on 62 oppilasta (Tieto päivitetty 13.6.2024) 1.-2.-luokilla ja he siirtyvät kolmannelle luokalle Koskenmäen yksikköön. Tervasuolla on päätoimisia opettajia 4 ja heidän kanssaan työskentelee kaksi koulunkäynninohjaajaa.

Kaikkien oppilaiden lukujärjestykset lukuvuodelle 2024-25 löytyvät Wilmasta 10.6.2024 alkaen.

Ensimmäisen kouluviikon aikataulu on Koskenmäki-Tervasuon koululla seuraavanlainen:

Keskiviikkona 7.8.2024 kaikkien oppilaiden koulupäivä on klo 10-13. Opettajat hakevat oppilaat ulkoa molemmissa yksiköissä.

Torstaina 8.8.2024 ja perjantaina 9.8.2024 kaikkein oppilaiden koulupäivä klo 8.15-12.15.

Maanantaista 12.8.2024 lähtien työskentelemme lukujärjestyksen mukaan.

Tärkeimmät arvomme ovat turvallisuus, oppiminen ja positiivisuus.

Turvallisuus

• kiusaamisen nollatoleranssi

• kiireettömyys

• fyysinen ja psyykkinen turvallisuus

• yhteistyö huoltajien kanssa

Oppiminen

• ahkeruus, sinnikkyys, itseluottamus ja toisten arvostaminen edesauttaa oppimista.

• yhteinen työ

• yhteisopettajuus eli yleisopetuksen rinnakkaisluokkien yhdistäminen

• integraatio yleisopetuksen ja erityisluokkien välillä

• vuosiluokkayhteistyö